1.1. Comerţul exterior românesc: scurt istoric
1.2. Efectele trecerii de la o economie centralizată la o economie de piaţă
1.3. Dinamica comerţului exterior romănesc (perioada 1990-2001)
1.4. Structura comerţului exterior românesc
1.4.2.Structura importurilor
1.4.3.Structura exporturilor
1.5. Orientarea geografică a comerţului exterior românesc
1.5.1.Reorientarea comerţului exterior după revoluţia din 1989
1.5.2.Comerţul cu ţările dezvoltate
1.5.3.Comerţul cu ţările în curs de dezvoltare
1.5.4.Comerţul cu ţările în tranziţie
1.6. Balanţa de plăţi a României
Capitolul 2: Politica comercială tarifară şi netarifară în perioada de tranziţie
2.1. Tariful vamal
2.2. Politica comercială netarifară
2.2.1.Contingentele
2.2.2.Subvenţiile
2.2.3.Măsurile antidumping
2.2.4.Alte bariere netarifare
2.2.5.Politica comercială netarifară a României
Capitolul 3: Politica comercială promoţională şi de stimulare a exporturilor
3.1. Măsuri promoţionale
3.2. Măsuri de stimulare a exporturilor
3.2.1.Măsurile de stimulare a exporturilor de natură financiar-bancară
3.2.2.Mecanisme valutare de stimulare a exporturilor
3.2.3.Facilităţi fiscale şi rolul lor în promovarea exporturilor
3.2.4.Măsuri de stimulare a exporturilor de ordin comercial, general
3.2.5.Stimulentele bugetare – pârghii eficace de impulsionare a exporturilor
3.2.6.Măsuri de stimulare a exporturilor în România
Lucrarea are 70 de pagini.