Cuprins

 

     Capitolul 1: Evoluţia comerţului românesc în perioada de tranziţie

  

1.1.           Comerţul exterior românesc: scurt istoric

1.2.           Efectele trecerii de la o economie centralizată la o economie de piaţă

1.3.           Dinamica comerţului exterior romănesc (perioada 1990-2001)

1.4.           Structura comerţului exterior românesc

   1.4.1.Schimbări de structură în condiţiile tranziţiei

   1.4.2.Structura importurilor

   1.4.3.Structura exporturilor

1.5.           Orientarea geografică a comerţului exterior românesc

   1.5.1.Reorientarea comerţului exterior după revoluţia din 1989

   1.5.2.Comerţul cu ţările dezvoltate

   1.5.3.Comerţul cu ţările în curs de dezvoltare

   1.5.4.Comerţul cu ţările în tranziţie

1.6.           Balanţa de plăţi a României

 

      Capitolul 2: Politica comercială tarifară şi netarifară în perioada de tranziţie

 

2.1.     Tariful vamal

2.2.     Politica comercială netarifară

   2.2.1.Contingentele

   2.2.2.Subvenţiile

   2.2.3.Măsurile antidumping

   2.2.4.Alte bariere netarifare

   2.2.5.Politica comercială netarifară a României

   

      Capitolul 3: Politica comercială promoţională şi de stimulare a exporturilor

 

3.1.     Măsuri promoţionale

3.2.     Măsuri de stimulare a exporturilor

   3.2.1.Măsurile de stimulare a exporturilor de natură financiar-bancară

   3.2.2.Mecanisme valutare de stimulare a exporturilor

   3.2.3.Facilităţi fiscale şi rolul lor în promovarea exporturilor

   3.2.4.Măsuri de stimulare a exporturilor de ordin comercial, general

   3.2.5.Stimulentele bugetare – pârghii eficace de impulsionare a exporturilor

   3.2.6.Măsuri de stimulare a exporturilor în România

 

 Lucrarea are 70 de pagini.