Cuprins

Introducere

Capitolul 1: Procesul decizional și problema decizională

1.1    Tipuri de probleme decizionale la nivel de firmă

1.1.1       Decizii privind interiorul sistemului firmă

1.1.2       Decizii privind mediul extern al firmei

1.1.3       Orizontul de timp decizional

1.2    Metode generale de rezolvare a problemelor decizionale

1.2.1       Probleme decizionale în condiții de certitudine

1.2.2       Probleme decizionale în condiții de incertitudine

1.2.3       Criterii decizionale în condiții de incertitudine

 

Capitolul 2: Decizia de producție la nivelul firmei

2.1 Studiul comportamentului producătorului

2.2 Modelarea posibilităților tehnologice ale firmei

2.3 Funcțiile de producție

2.3.1 Tipologia funcțiilor de producție

2.3.2 Estimarea funcțiilor de producție

 

Capitolul 3: Tehnici și metode economico-matematice utilizate în adoptarea deciziilor în condiții de certitudine și incertitudine

3.1 Programarea liniară

3.1.1 Forma generală a unei probleme de programare liniară

3.1.2 Soluții admisibile ale unei probleme de programare liniară

3.1.3 Forma canonică a unei probleme de programare liniară

3.1.4 Forma standard a unei probleme de programare liniară

3.1.5 Baze ale unui program liniar în formă standard. Soluția asociată unei baze

3.1.6 Sisteme informatice utilizate în adoptarea deciziei în producție (QM)

3.2 Analiza deciziei de producție utilizând tehnici neliniare

3.2.1 Funcția de profit și modelul firmei

3.2.2 Funcția de cost și modelul dual al firmei

3.2.3 Optimizarea deciziei privind maximizarea outputului firmei

 

 

Capitolul 4: Metode statistico-matematice de fundamentare a planului   

                             de producție

4.1 Programarea matematică stochastică

4.2 Metode aleatoare de optimizare

4.3 Arbori decizionali

4.4 Metode de simulare

4.4.1 Metoda Monte Carlo

4.4.2 Jocuri de întreprindere

4.4.3 Simularea variantelor de plan de producție

4.5 Metoda programării matematice fuzzy

4.6 Decizii de producție cu criterii multiple

 

Capitolul 5: Studiu de caz

 

CAPITOLUL 5

Studiu de caz

         În acest capitol vom realiza un studiu asupra societații comerciale UPET-SA Targoviște, studiu care își propune sa observe planul de producție în anul 2003 și sa stabileasca structura optima de producție. Vom urmari doua obiective principale: maximizarea venitului societații și minimizarea costurilor.

5.1 Prezentarea SC UPET-SA Târgoviște

         Societatea comerciala UPET-SA Târgoviște, cu sediul în strada Arsenalului  nr.20, municipiul Târgoviște, județul Dîmbovița, a fost înființata în anul 1872 și a cunoscut pâna în prezent mai multe etape de dezvoltare, ultima etapa începând cu anul 1950 când s-a profilat pe execuția de utilaj petrolier și armaturi industriale de oțel.

Concluzii

Bibliografie