Consideratii generale
1. Comunicarea
1.1. Importanta comunicarii organ fiscal - contribuabil.
Instructiuni cuprinzând procedura de asistare a contribuabililor în domeniul fiscal reglementate de OMF 767/1 iunie 2000
Principalele atributii ale serviciului
SEVICIUL DE ASISTENTA PENTRU CONTRIBUABILI PERSOANE FIZICE SI JURIDICE
Profilul contribuabilului. Nevoi si asteptari
Principii fundamentale
Principii de comportament si de actiune
Principiul transparentei
Principiul adaptarii la cerintele contribuabililor
Principiul respectului si consideratiei fata de contribuabili
Drepturi
Obligatii
Asigurarea conditiilor si resurselor necesare activitatii de informare si asistenta a contribuabililor
1. Spatii, dotari si surse de finantare
2. Personal
Obligajiile funcfionarului fiscal care îsi desfasoara activitatea în cadrul
Imposibilitatea de a nu comunica
Cele doua nivele ale comunicarii: continut si relatie
Obstacolele psiho-sociale în calea comunicarii ca surse de conflict
Strategii de comunicare cu contribuabilul
Rezolvarea situatiilor de criza
Pasul 1: Ascultati pana la capat
Pasul 2: "Tratati" mai intai sentimentele interlocutorului
Pasul 3: Rezolvati problema
Pasul 4: Folositi un limbaj cooperant
Pasul 5: Folositi cu încredere elementele comunicarii non-verbale
Pasul 6: Prezentati-i interlocutorului toate alternativele posibile (daca exista)
Pasul 7: Concluzionati discutia
Propuneri de îmbunatatire a comunicarii în institutii publice.
Reliefarea cauzala a principalelor puncte slabe (disfunctionalitati).
Aspecte privind strategia serviciului Asistenta pentru Contribuabili.
Asistenta contribuabililor privita ca serviciu adresat cetateanului.
PSIHOLOGIA COMUNICARII: SITUATII CONFLICTUALE
a) Scopurile comunicarii
b) Tipuri de comunicare
Aspecte procedurale ale activitatii de asistenta si informare a contribuabililor
Asistenta individuala a contribuabililor
Al doilea nivel de asistenta - audierea contribuabililor
Asistenta în scris
Asistenta prin telefon
Asistenta de grup a contribuabililor
Întâlniri de lucru
Informatii prin Internet
Campanii de informare
Tipârirea de materiale publicitare
Colaborarea cu mass media
5. Evaluarea activitatii de asistenta si informare a contribuabililor
Structura paginii de Asistenta Contribuabililor din cadrul site-ului Ministerului Finantelor Publice
Aspecte privind implementarea si eficienta managementului reproiectat.
ANCHETA:
Intrebare: "Care sunt cele mai frecvente controverse sau conflicte pe care le intilniti in activitatea dumneavoastra cu contribuabilii?"
Întrebare: Cât de frecvent aveti controverse sau conflicte cu contribuabilii?
Întrebare: Cum rezolvati problemele conflictuale sau controversele aparute?
Întrebare: Câte situatii controversate sau chiar conflicte aveti pe zi?
Întrebare: Câti contribuabili va adreseaza întrebari pe parcursul programului de munca?
si alte intrebari cuprinse in chestionar in lucrare!